Amosando publicacións coa etiqueta Rosa Aneiros. Amosar todas as publicacións
Amosando publicacións coa etiqueta Rosa Aneiros. Amosar todas as publicacións

martes, 17 de decembro de 2024

CLUB DE NARRATIVA XUVENIL. RESISTENCIA DE ROSA ANEIROS

No Club de Narrativa Xuvenil do 16 de decembro falamos coa rapazada de 4º da ESO e 1º de bacharelato da novela Resistencia de Rosa Aneiros

En concreto, o alumnado reflexionou sobre como a intolerancia ás diferentes ideoloxías e formas de ver o mundo das persoas pode truncar vidas cheas de esperanza. A obra sitúase no século XX en Portugal e concluímos que é preciso coñecer a historia e practicar o diálogo para evitar caer nas inxustizas do pasado. 

A seguinte obra que imos ler é o éxito de Domingo Villar Ollos de auga. Imos así a unha novela chea de acción e suspense.



luns, 4 de novembro de 2024

O CLUB DE NARRATIVA XUVENIL COMEZA CON RESISTENCIA DE ROSA ANEIROS

Ola rapaces!

Unha nova sección do Club de Lectura comezou hoxe. Trátase do Club de Narrativa Xuvenil de 4º da ESO e 1º de BAC. Comezamos coa lectura de Resistencia de Rosa Aneiros. Acudiron un grupo de 10 rapaces que comentou animadamente as súas impresións sobre a novela, da que limos unhas 70 páxinas. En decembro a remataremos. 

Ambientada en Portugal, a historia, que supón o debut de Rosa Aneiros na narrativa, cóntanos a vida de varias xeracións entre os anos 20 e 90 so século XX. Compre destacar a historia de amor entre Dinís e Filipa, abocada ao fracaso polas súas diferencias sociais, pero que está chamada a resistir... 



martes, 8 de febreiro de 2011

ROSA ANEIROS NOS VISITA

 

Acabo de venir del instituto y nuevamente he tenido el placer de escuchar a Rosa Aneiros. Y ya van tres. Otra vez la idéntica sensación de otras veces: el tiempo junto a ella pasa volando. Su agilidad mental y verbal, su entusiasmo por su vocación de escritora, su contagioso amor por la lectura nos conmueven y nos provocan, al mismo tiempo. 
Como imagino que en otros medios de nuestro centro como la página web o la revista, se hará resumen de sus palabras, y de las de la estupenda presentación del alumno al que le tocó esta tarea, ahora sólo quiero recordar brevemente la trayectoria de esta escritora de nuestra tierra.
Por su juventud (nace en Meirás-Valdoviño en 1976), puede parecer, en principio, que poco  puede decirse  todavía de ella. Pero nada más lejos de la realidad. Como ella misma nos contó hoy, escribe desde que puede recordar y, desde bien pequeña, consiguió premios escolares por su  capacidad  como contadora de historia.
Con 35 años su curriculum no es pequeño. Tras estudiar periodismo, sacó una plaza por oposición en el  Consello da Cultura Galega en Santiago. Colabora también habitualmente tanto en prensa escrita: Diario de Ferrol, Diario de Pontevedra, El Progreso, Galicia Hoxe, Xornal de Galicia o Casa da gramática; como en prensa radiofónica ya que es colaboradora del programa "Un día por diante" de la Radio Galega.
Simultáneamente desarrolla una amplia labor literaria que comenzó a ver la luz en 1999 con Eu de maior quero ser (Galaxia) en la que un grupo de universitarios que comparten piso en Santiago se enfrentan a su último año de carrera y al consiguiente acceso al mundo laboral, al adiós de una época llena de idealismos y proyectos. Le siguieron novelas como Corazóns amolecidos en salitre (2002), Resistencia (Xerais: 2003),  sobre cuya obra, de gran éxito entre el público juvenil, nos ha hablado hoy bastante. Me llamó especialmente la atención los detalles sobre la génesis de la novela, aquel final que fue el principio de todo y que se le vino a la mente tras una visita a la cárcel de Peniche, donde contempló aquellas cartas. A partir de allí, se preocupó de documentarse sobre la  historia reciente del país vecino para ambientar allí la preciosa historia de amor de Dinís y Filipa. 
Ese mismo año sale a la luz una recopilación de artículos literarios bajo el marbete de Agardando as lagarteiras. Al año siguiente, 2004, publica dos obras: O xardín da media lúa  y Veu visitarme o mar (Xerais). A continuación sale a la imprenta Ao pé do abismo (Xerais: 2007). 
Junto a novelas cultiva el relato corto que ve publicado en volúmenes colectivos como Relatos (1999), Narradoras (Xerais: 2000), Relatos gañadores do Pedrón de Ouro 1998-1999-2000 (2001), Seis ferroláns (2003), Alma de beiramar perdida (2003), Botella ao mar (2003), Narradio (2003).
Para ella fue especialmente productivo el  año 2009 ya que gana dos premios distintos pero de gran repercusión: Premio Xerais de Novela con Sol de Inverno, novela de largo aliento que viaja desde una aldea costera gallega en vísperas de la guerra civil con un asesinato que queda impune, a la Barcelona de los bombardeos, los campos de concentración franceses, la travesía de los refugiados republicanos hasta América y la construcción de una nueva vida en Cuba. Pero en una estructura circular, nuestro personaje retornará a casa para dar cumplida venganza de aquel viejo asesinato.
 
Ese año también ganará el Premio Fundación Caixa Galicia de Literatura Xuvenil con Ás de bolboreta, una historia caleidoscópica en la que desde una cafetería compostelana se ve la lucha de diversos personajes por alcanzar el sueño de la libertad. 
Su carrera, como indicamos, está, desde muy jovencita, plagada de premios como el Manuel Lueiro Rey (1996), el  Modesto R. Figueiredo (Pedrón de Ouro, 1998), el Manuel Murguía (2001), el Carvalho Calero (2001), el Arcebispo Juan de San Clemente (2003), el de la Crítica Losada Diéguez (2005), el Cateón (2006), el Caixanova Francisco Fernández del Riego de 2007 por el artículo periodístico "A última vaca".  
Por encima de este listado algo frío de títulos y premios, se esconde una mujer que, como acabamos de comprobar un nutrido grupo de alumnos y profes de nuestro centro,  cercana y simpática, siempre dispuesta a acudir, haciendo los quilómetros que hagan falta, a Colegios e Institutos para contagiar, con enorme gracia, su entusiasmo por la lectura y la escritura. 
Nos da una sana envidia.